Retourneren en Ruilen

We doen ons uiterste best om jou blij te maken met onze producten. Toch kan het voorkomen dat een artikel niet aan je verwachtingen voldoet. Geen zorgen: bij Lumya Matcha kun je je bestelling eenvoudig retourneren of ruilen.


Hoe werkt retourneren?

Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om jouw retour bij ons aan te melden, gerekend vanaf de dag dat je bestelling is afgeleverd (of is opgehaald bij een afhaalpunt). Na aanmelding heb je nog 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen.

De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening, tenzij er sprake is van een fout of beschadiging aan onze kant.

Let op: om hygiënische redenen kunnen wij alleen ongebruikte producten terugnemen. In het geval van matcha betekent dit dat het blikje of zakje nog onaangebroken en verzegeld moet zijn.


Stappenplan retour:

  1. Retour aanmelden: Mail ons via [info@lumyamatcha.nl] of vul het [retourformulier] in en stuur dit per mail of mee met je retourzending.

  2. Verpakken: Zorg dat het artikel ongebruikt, onbeschadigd en – indien mogelijk – in de originele verpakking zit.

  3. Versturen: Frankeer het pakket voldoende en stuur het naar ons retouradres.

  4. Terugbetaling of ruiling: Binnen 14 dagen na ontvangst van je retour storten we het volledige aankoopbedrag (inclusief verzendkosten heen) terug op je rekening. Of – als je dat liever hebt – sturen we je een vervangend artikel toe.


Veelgestelde vragen

Kan ik elk artikel retourneren?

Ja, je kunt alle voorraadartikelen binnen de retourtermijn terugsturen, mits ongebruikt en in originele staat. Voor geopende of beschadigde matcha-blikjes geldt: als de luchtdichte verzegeling is verbroken, kunnen we het product om hygiënische redenen helaas niet terugnemen.

Krijg ik ook de verzendkosten terug?

Ja, bij een volledige retour krijg je ook de originele verzendkosten vergoed. Retourkosten (van jou naar ons) zijn voor eigen rekening, tenzij het gaat om een fout van onze kant.

Wat als een artikel beschadigd is geleverd?

Wij nemen de verantwoordelijkheid voor transportschade. Stuur binnen 48 uur na ontvangst een e-mail naar [info@lumyamatcha.nl], inclusief duidelijke foto's van het beschadigde product én de verpakking. Wij zorgen ervoor dat je kosteloos een nieuw exemplaar ontvangt.

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen, wat nu?

Oeps! Mail ons met een korte uitleg en eventueel een foto. Wij zorgen dat je zo snel mogelijk het juiste product ontvangt. Het foutief geleverde artikel kun je op onze kosten retourneren.


Retouradres

[Voeg hier het retouradres van Lumya Matcha in]


Heb je vragen of hulp nodig? Neem gerust contact met ons op via [info@lumyamatcha.nl]. We helpen je graag verder.